Dotažené prezentační weby na WordPress
Soustředíme se na tvorbu přehledných prezentací, které zaujmou svým designem a mají smysluplný obsah.
Jsme příznivci open-source systému WordPress a aktivně se podílíme na jeho rozvoji.
Jak se to dělá
Chcete web. Ale jak začít? Kolik to bude stát? Jaký redakční systém zvolit? Tvorba webových stránek je hodně široká disciplína, na které se podílí řada specialistů. V Design dílně jsme si osvědčili postup, který nám funguje u malých a středně velkých prezentačních a produktových webů. Zahrnuje 9 bodů a každý z nich má své opodstatnění. Než zmáčknete start, nahlédněte do nich alespoň zhruba, ať víte, co vás (nás) čeká:
1. Analýza problematiky
Konzultace, workshop, nebo alespoň vyplněný dotazník, uživatelský výzkum, analýza klíčových slov. Definice cílů, které web musí splnit, abychom na konci mohli říct, že se dílo povedlo.
2. Návrh projektu
Marketingová strategie (alespoň malá) , obsahová strategie (alespoň malá), persony, cesta zákazníka, komunikační koncept, určení kompetencí na projektu (kdo bude co, kam a jak často přispívat). Informační architektura, funkce, pluginy, řešení GDPR, wireframe a testování na lidech.3. Grafický návrh
Sestavení Moodboardu, kreativní koncept. Návrh typografie, úvodní strany a podstran, interakcí. Fotky a videa do designu. Tento bod lze částečně obejít výběrem vhodné šablony WordPress.4. Kódování
Vytvoření HTML a CSS responzivních šablon. Kódování navigace, patičky, typografie a buttonů, kódování designu typizovaných šablon. Speciální efekty a skripty.
5. Programování
Propojení nakódovaných šablon s funkcionalitou. Jazyky, pluginy, speciální funkce, eshop, custom post types, propojení na 3. strany.6. Plnění obsahu
Kreativa headlinů, plnění a úprava textů (překladů), SEO texty, produkty (e-shop, katalog). Obrázky a videa v obsahu.7. Migrace a zabezpečení
Migrace na server (náš nebo váš), https, SSL certifikáty. Redirect stávajících stránek, nastavení cash, zabezpečení, zálohování, propojení Google analytics, Google Tag Manager, Google Search Console.
8. Zaučení a předání
Seznámení uživatelů s prostředím CM WordPress. Podepsání předávacího protokolu, příp. servisní smlouvy (SLA).
9. Provoz a rozšiřování
Starání se o plynulý chod, aktualizace. Spolupráce s marketingovými specialisty, rozšiřování, poradenství.Vaše otázky a naše odpovědi
Na systému WordPress lze stavět weby a blogy všech druhů a velikostí. Může se začít i při omezeném rozpočtu, udělat jednu vstupní stránku a při vhodných příležitostech web dále rozšiřovat. Velkou výhodou WordPress jsou pravidelná aktualizace, na kterých se podílí vývojáři po celém světě. WordPress má také velkou škálu hotových osvědčených doplňků – šablon a pluginů, při jejichž znalosti a vhodném použití šetříte čas a peníze, které byste jinde investovali do vývoje na míru.
Systém jako takový je opravdu „svobodný“ (pod licencí GPLv2) a jeho aktualizace neplatíte. Jediné, za co můžete platit, jsou poplatky vývojářům 3. stran – šablon, pluginů, jiných doplňků.
Mýtus, že weby na WordPress nejsou bezpečné, není pravdivý – když víte, jak na to. Špatnou reklamu mu dělají jen prezentace udělané na koleni, o které se nikdo dlouhodobě nestará a obsahují neaktualizované doplňky. Na redakčním systému WordPress běží opravdu velké prezentace renomovaných firem, které by si s jistotou nedovolili, aby jejich web byl nebezpečný.
A kolik stojí dům? Chcete hrubou stavbu a interiéry si doděláte sami, nebo se bavíme o dodávce na klíč vč. vybavení? Budeme stavět řadovku dle šablony developera, nebo vymýšlet koncept na míru vašemu stylu? Nyní už je asi jasné, že na tuto otázku nelze dát rychlou odpověď. Můžeme tedy dát alespoň rámcové obrysy:
- Jednostránkový prezentační web s designem na míru začíná na 30 000 kč.
- Rozsáhlejší prezentační nebo obsahový web děláme od 60 000 kč.
- Přesnější čísla vám můžeme dát po vyplnění krátkého dotazníku.
I když je WordPress široce použitelný, přece jen má nějaké hranice (alespoň my jsme si na ně sáhli a za ně jít nechceme). Neděláme velké portály se složitými funkcemi. Ani e-shopy a rozsáhlé aplikace. Od toho tu jsou jiní odborníci, které rádi doporučíme. A pozor – neděláme ani následný marketing, „pouze“ web nastavíme do vhodné technické podoby (on-page SEO) pro případného marketéra.
Jak bude vypadat váš nový web?
Nenechte se napínat. Domluvte si s námi nezávaznou konzultaci v našem kreativním studiu.
Výše vyplněné údaje nám slouží pouze pro účely odpovědi na váš dotaz.
Rozhodně vám na e-mail nebudeme posílat žádné novinky, ani se jinak vtírat.
Více na stránce s osobními údaji.